این سایت در جهت معرفی و آشنایی علاقه مندان با هنر فرش دستباف هریس که شهرتی جهانی دارد، راه اندازی شده است. اگر سوالی در رابطه با فرش های هریس دارید و یا در زمینه فرش هریس راهنمایی می خواهید می توانید از منوی « تماس با ما» از طرق ارائه شده و یا با شماره 09144321471 با ما تماس بگیرید. ما در حد توان راهنماییتان می کنیم. لازم به ذکر است که سایت معرفی فرش هریس ساپلاق هیچگونه مالکیتی نسبت به فرش های ارائه شده در این سایت ندارد و لذا تصاویر این فرش ها فقط در جهت آشنایی علاقمندان با انواع فرش دستباف هریس قرار داده شده اند.

چه چیزی هریس را شهرت جهانی بخشیده است؟


چه چیزی هریس را شهرت جهانی بخشیده است؟

آنچه هریس را شهرت جهانی بخشیده است فرش دست بافت هریس می‌باشد که توسط بانوان و دختران هنرمند هریسی بافته می‌شود و از لحاظ بافت، رنگ و نقشه منحصر به فرد بوده و از قدیم الایام در بازارهای آمریکایی و اروپایی طرفداران و مشتریان زیاد داشته و دارد.

دقیقاً از چه زمانی هنر قالیبافی در این منطقه رایج گردیده روشن نیست اما آنچه مسلم است تاریخ این صنعت به بیش از هفت قرن می‌رسد و سنگ نوشته موجود در مسجد روستای باروق که ظاهراً سنگ قبر یک استادکار این هنر می‌باشد با تاریخ بیش از هفت صد سال دلیلی براین مدعاست.

اما رونق هنر قالی بافی به یک قرن گذشته مربوط می‌شود که با آمدن عده‌ای از تجّار معروف فرش به منطقه شروع می‌گردد.

تجّار اقدام به ایجاد کارگاه‌های قالی بافی در منطقه با طرح‌ها و نقشه‌های نوین و متنوع می‌نمایند که در این برهه مردم منطقه اقدام به بافتن قالی‌های زربافت نیز می‌نمایند و با دایرشدن نمایندگی شرکت فرش ایران در هریس با نام «شرکت فرش ایران شعبه گوراوان» فرش هریس رونق بیشتری می‌گیرد.

  انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 500

دیدگاه های کاربران (0)

استان آذربایجان شرقی- شهر هریس

هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر سایت بدون ذکر منبع مجاز نمی باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما