این سایت در جهت معرفی و آشنایی علاقه مندان با هنر فرش دستباف هریس که شهرتی جهانی دارد، راه اندازی شده است. اگر سوالی در رابطه با فرش های هریس دارید و یا در زمینه فرش هریس راهنمایی می خواهید می توانید از منوی « تماس با ما» از طرق ارائه شده و یا با شماره 09144321471 با ما تماس بگیرید. ما در حد توان راهنماییتان می کنیم. لازم به ذکر است که سایت معرفی فرش هریس ساپلاق هیچگونه مالکیتی نسبت به فرش های ارائه شده در این سایت ندارد و لذا تصاویر این فرش ها فقط در جهت آشنایی علاقمندان با انواع فرش دستباف هریس قرار داده شده اند.

فرش هریس یا هریز؟!


فرش هریس یا هریز؟!

هریس شهری است در نزدیکی تبریز، ناشناخته در ایران!!!! ، آشنا در میان کشورهای آمریکا، کانادا، آلمان، فرانسه و ایتالیا و ... . شهری که قالی‌های آن در جهان، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است و این شهر نام آوازه خود را از نقش و نگارها و دوام قالی‌های گران قیمت خود در جهان کسب کرده است.

نام واقعی این شهر به مرور زمان تغییر یافته است. در ایران هریس و در خودش و جهان «هریز» گفته می‌شود. مردم این شهر و تاجرهای فرش، آن را از قدیم هریز گفته‌اند ولی در زبان فارسی هریس نوشته شده است و بخاطر دو اسمی شدن اعتبار جهانی خود را به تدریج از دست می‌دهد و کشورهای چین، هند، پاکستان و کشورهای دیگر جای قالی آن را در بازارهای جهانی به خود اختصاص می‌دهند و شاید روزی با ثبت طرح قالی‌ها و ساخت شهری به نام هریز ادعای خود را به اثبات برسانند!! . حتی برای جست و جو در اینترنت درباره فرش هریس، باید عبارت Heriz rug (فرش هریز) را وارد کنید تا به نتیجه‌ای برسید!!!!.

  انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1004

دیدگاه های کاربران (0)

استان آذربایجان شرقی- شهر هریس

هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر سایت بدون ذکر منبع مجاز نمی باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما